piątek, 24 sierpnia 2018

WIZJA BOGA

Po pewnym wpisie na Facebooku przyszła do mnie inspiracja podzielenia się tym, 
Kim dla mnie jest Bóg?

Każdy ma inną wizję Boga. Temat może być bardzo emocjonalny. Ale podejmę się tego 
trudnego wyzwania i napiszę kilka słów od siebie. 
Ułożył mi się nawet w myślach taki spontaniczny rymowany wiersz: 

Bóg jest Wszystkim co mnie otacza. 

Bóg jest Stwórcą Całego Świata. 

Bóg jest Skała, Bóg jest Drzewem.

Światłem, Strumieniem i Ptaków Śpiewem.

Bóg jest Cząstką Ciebie i jest w Tobie.

W Zwierzęciu, w Powietrzu i w Każdej Osobie.

Bóg jest dobry, Bóg jest nawet zły. 

Bóg jest taki, Jakim jesteś Ty.

Ps. Zdaję sobie sprawę z tego, że pisząc te słowa przez wiele osób mogę zostać 
skrytykowana. Gdyż inne osoby mogą inaczej widzieć, wyobrażać sobie, bądź czuć Boga.

1 komentarz:

  1. To podejście które reprezentuje panteizm. Nie jest prawdą że Bóg jest wszystkim co Cię otacza. To by oznaczało że Bóg jest również złem, jest grzechem. To wnioski do których doszedł Luter. Bóg nie jest zły. Nie może w swojej istocie bycia Miłością, nie może być zły. Tak samo jak nie może być psem czy kamieniem. Rozróżniamy Stwórce od stworzenia. Z poważaniem i udanej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń

Poezja kowidowa, antylogdaunowa :-)

  Poezja kowidowa, antylogdaunowa :-) Nie róbcie ludziom więzienia Nie róbcie życia nie do zniesienia Człowiek, człowieka potrzebuje Bratnie...